vrijdag 13 mei 2016

De Mol: Opdracht 5

Deze week leerden we bij wiskunde hoeken tekenen en meten tot op 1° nauwkeurig.
Onze geodriehoek was dan ook vandaag van onschatbaar belang om de opdracht tot een goed einde te brengen.


We kregen vandaag een puzzel van 'De Mol' die bestond uit figuren met verschillende hoeken.
De puzzel werd helemaal door elkaar gehaald en de stukjes werden verdeeld onder alle leerlingen.
Zij moesten de puzzel opnieuw in elkaar steken door het volgende te doen:

1) De leerlingen meten de hoeken van hun figuur en laten hun antwoord controleren bij de meester of juf Els. Als er 3 fouten gemaakt werden moest de figuur opzij gelegd worden en was de puzzel mislukt! Vaak werden bij een figuur 2 fouten gemaakt, maar bij de 3de poging controleerden alle leerlingen elkaar heel goed zodat er geen fouten gemaakt werden en een eventuele Mol geen kans zou hebben.







2) Alle puzzelstukjes werden juist opgemeten: bij een juist antwoord mocht het stukje vertrekken van de ene kegel naar de andere. Tussen deze 2 kegels moest er non-stop een leerling lopen. Vanaf dat het lopen onderbroken werd was de opdracht gefaald. De Mol zou vandaag zomaar eens last kunnen hebben van het warme weer.... maar dat gebeurde gelukkig niet en er werd een knappe sportieve prestatie neergezet!


3) Eens de stukjes aan de overkant geraakt waren moest de puzzel natuurlijk nog weer compleet gemaakt worden. De leerlingen hadden hun tijd en enkele tips nodig, maar toen de tijd bijna op was en iedereen mee kwam controleren werd de puzzel nipt op tijd afgemaakt! 
Alweer 15 minuten werden verdiend! Proficiat!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten